April 15, 2005

■ Trouble Shootings for Modeling

"OMG! WHAT THE HELL IS THIS!?"

I can not remember how often I have said the above words. Yes, still saying that. But the activity of the modeling for a half of year, I have earned some know-hows.

If you are a new challanger of modeling, my knowledgements may help you. I hope so, hope so.

続きを読む "Trouble Shootings for Modeling"

投稿者 ikanatto : 07:26 PM | コメント (228)

■ Adding New Animations

This tutorial spots how we can add the new animations to the existing player model system. I will explain that how we add the new animations to the deafault bone system, but you should be able to do this in another bone system.

続きを読む "Adding New Animations"

投稿者 ikanatto : 07:22 PM | コメント (62)

■ Making player model using default mdx

Using the deafult mdx is a nice idea to save our time to make original animations. The default mdx holds more than 4500 frames. Can you tolerate to make it all by yourself?

続きを読む "Making player model using default mdx"

投稿者 ikanatto : 07:18 PM | コメント (13)

■ unofficial MDM&MDX specification

Here is the data structure of mdm and mdx which I am using in the tool. but there is no guarantee to ensure this document saying truth. So use these info at your own risk.

続きを読む "unofficial MDM&MDX specification"

投稿者 ikanatto : 07:11 PM | コメント (13)

■ Enemy Territoryで自分だけのモデルを作ろう

はじめての3D体験

折角このサイトに来てくれたのに何も得るものが無かったなんて、こちらとしても申し訳ないので、簡単ながら、1から出発するMD3作成チュートリアルを書いて行こうかと思います。

続きを読む "Enemy Territoryで自分だけのモデルを作ろう"

投稿者 ikanatto : 07:02 PM | コメント (10)

■ ダイナマイトで破壊するオブジェクト

Dynamite Object

翻訳元:http://etmapping.andityler.com/dynamiteobject.php

続きを読む "ダイナマイトで破壊するオブジェクト"

投稿者 ikanatto : 06:46 PM

■ MG42の作り方

翻訳元:http://www.splashdamage.com/forums/viewtopic.php?t=2658

製作サイドの人の発言を限定的に和訳。

続きを読む "MG42の作り方"

投稿者 ikanatto : 06:45 PM

■ キャビネットに関する質疑応答の和訳

翻訳元:
http://www.splashdamage.com/forums/viewtopic.php?t=2751
http://dleblanc.dyndns.org/etdocs/cabinets.html

簡易回復キャビネット
(注:これは本当に簡易版です。見た目は普通ですが、プレイヤーはキャビネットを通りぬけられますし、キャビネットの見た目も変化しません。詳しくは後者のリンクをたどっていってください。)

続きを読む "キャビネットに関する質疑応答の和訳"

投稿者 ikanatto : 06:43 PM